Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  املاك دلتا، خريد و فروش ملك، مستاجر و مالك املاك دلتا، خريد و فروش ملك، مستاجر و مالك

املاک دلتا

معرفي محله گلبرگ غربي تهران

گلبرگ غربي در منطقه 8 تهران واقع شده است و وجود شهرداري ناحيه در اين محله از امتيازات آن محسوب مي‌شود.

محله گلبرگ غربي داراي يكي از خيابان‌هاي اصلي و پرتردد با طول 6 كليومتر در شرق تهران است كه «مجله ملكي دلتا» امروز به توصيف آن مي‌پردازد.

محله گلبرگ غربي در حال حاضر يكي از مناطق پرطرفدار تهران است كه جمعيت بسياري را در خود جاي داده است.

يكي از مزاياي خريد آپارتمان در گلبرگ غربي، مجاورت آن با محله نارمك است كه سبب شده است اماكن تفريحي و ورزشي مشتركي براي هر دوي اين محله‌ها داير شود.

در اين محوطه‌ها بيش از 10 پارك و بوستان وجود دارد كه مكان مناسب براي خانواده‌ها فراهم شده است.

نزديك بودن دانشگاه علم و صنعت به محله گلبرگ جزو مهم‌ترين و شاخص ترين مزيت‌هاي خريد آپارتمان در اين محله بوده و به هنگام خريد به چشم مي‌آيد.

تراكم جمعيت، رهن، اجاره و خريد آپارتمان زياد در اين محله حاكي از پرطرفدار بودن محله گلبرگ غربي مي‌باشد.

نزديك بودن مراكز خريد، انواع مغازه‌ها در حاشيه‌ي خيابان راحتي و رفاه را براي ساكنين محله فراهم كرده است.

حمل و نقل عمومي با كمك مترو، خطوط اتوبوس‌راني و تاكسي‌راني رفت و آمد براي جمعيت محله راحت به سهولت امكان‌پذير است.

 

بررسي قيمت خريد آپارتمان در گلبرگ غربي
آپارتمان با متراژ 88 متر؛ 9 سال ساخت، طبقه 4، با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور) / قيمت: 4 ميليارد و 250 ميليون تومان.

آپارتمان با متراژ 98 متر؛ 7 سال ساخت، طبقه 4، با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور) / قيمت: 3 ميليارد و 920 ميليون تومان.

آپارتمان با متراژ 111 متر؛ 3 سال ساخت، طبقه 1، با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور – وام) / قيمت: 4 ميليارد و 840 ميليون تومان.

آپارتمان با متراژ 120 متر؛ نوساز، طبقه 3، با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور – وام) / قيمت: 5 ميليارد و 50 ميليون تومان.

پيشنهاد خريد: اگر قصد سكونت در منطقه 8 تهران را داريد، خريد آپارتمان در مدائن از سايت ملكي دلتا گزينه مناسبي است.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/6/2 ساعت: ۱۰ توسط:amlakedelta :

با هر ميزان پول، در بورس خانه‌دار شويد

فروش متري مسكن در بورس بالاخره مجوز گرفت و حالا افراد مي‌توانند با هر ميزان دارايي، در بورس كالا، اوراق سلف مسكن خريداري كنند.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، معاملات مسكن سرانجام به بورس رسيد و حالا مديرعامل بانك مسكن خبر داده است كه فروش متري خانه در بورس كالا مجوز شوراي فقهي بانك مركزي را دريافت كرده و بانك مسكن براي عملياتي كردن اين طرح مشغول رايزني با سازمان بورس است.

محمود شايان، مديرعامل بانك مسكن از برنامه جديد اين بانك براي فروش متري آپارتمان با استفاده از اوراق موازي سلف (ابزار تامين مالي) خبر داده و گفته است كه طرحي با نام فروش متري آپارتمان توسط بانك مسكن تدوين شده است.

به گفته او مجوز فروش متري مسكن گرفته شده است و در حال حاضر بانك مسكن مشغول با بورس است. بنا به گفته شايان خانواده‌ها با اين طرح مي‌توانند از اين پس به صورت متري اقدام به خريد مسكن كنند.

 

فروش متري مسكن دقيقا يعني چه؟
بر اساس اين طرح افراد مي‌توانند معادل پولي كه دارند اوراق سلف مسكن بخرند. ارزش اين اوراق معادل ارزش مسكن رشد مي‌كند و در واقع ارزش پول و سرمايه خريداران اين اوراق حفظ مي‌شود.

خريداران اوراق سلف مسكن مي‌توانند هر زمان كه مايل بودند اوراق خود را با نرخ روز بفروشند و يا در طول زمان به تعداد اوراق خود اضافه كنند و در زمان مناسب اين اوراق را فروخته و معادل آن در بازار آزاد مسكن بخرند يا از پروژه‌هاي عرضه شده مسكن در بورس كالا، خانه مدنظرشان را بخرند.

شيوه فروش مسكن در بورس كالا متراژي است يعني افراد حتي اگر به اندازه خريد يك متر خانه، پول داشته باشند محدوديتي ندارند و مي‌توانند به همان ميزان خانه بخرند.

در پايان بايد گفت كه در گذشته مخالفت‌هايي با عرضه مسكن در بورس كالا وجود داشت. مخالفان اين طرح معتقد بودند كه مسكن كالاي همگن نيست و برخلاف ساير كالاهاي موجود در بورس كالا امكان عرضه به اين شيوه وجود ندارد.

مطالعه بيشتر: مطلب «گراني سيمان، كارگران ساختماني را بيكار كرد!» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/6/2 ساعت: ۱۰ توسط:amlakedelta :

كاهش قيمت مسكن در ۸ منطقه تهران

متوسط قيمت مسكن در تهران در تيرماه نسبت به خردادماه حدود يك درصد گرانتر شده است، اما قيمت خانه در ۸ منطقه تهران نه تنها گران نشده بلكه ارزان هم شده است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، آمار بانك مركزي نشان مي‌دهد متوسط قيمت يك متر آپارتمان در تهران در تيرماه كمي بيشتر شده و به حدود ۳۰ ميليون تومان رسيده است.

ركورد افزايش قيمت مربوط به منطقه ۲۲ تهران است. جايي كه قيمت هر متر خانه در آن ۱۵ درصد بيشتر شده است. در مقابل قيمت خانه در منطقه يك تهران ۶.۴ درصد كاهش يافته است. علاوه بر منطقه يك تهران، قيمت خانه در ۷ منطقه ديگر ارزان شده است.

ركورد كاهش قيمت مربوط به منطقه يك تهران است كه قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در آن حدود ۶.۴ درصد كمتر شده است.

پس از آن قيمت خانه در منطقه ۱۱ افت ۳.۲ درصدي داشته است. قيمت خانه در منطقه ۱۹ حدود ۲.۸ درصد و در منطقه ۱۷ حدود ۲.۷ درصد ارزانتر شده است. قيمت خانه در منطقه ۱۵ هم حدود ۲ درصد و در منطقه ۱۲ حدود ۱.۶ درصد ارزا‌ن‌تر شده است.

 

روند كاهش قيمت مسكن شروع شد؟
اما آيا اين افت قيمت، آغاز كاهش قيمت مسكن در تهران است؟ بر اساس اظهارات كارشناسان اين افت قيمت مسكن، مي‌تواند يكي از نشانه‌هاي ورود مسكن به دوره ركود چهار تا پنج ساله باشد.

علي سعدوندي، كارشناس اقتصادي گفته است: اصولا بازار مسكن بعد از جهش قيمت، دچار ركود مي‌شود. چون قدرت خريد مردم كاهش مي‌يابد و توان خريد جديد ندارند؛ از همين رو مردم شروع به پس‌انداز مي‌كنند تا به بازار مسكن برگردند.

به گفته سعدوندي، بازار مسكن در مقايسه با ديگر بازارها حباب عجيبي دارد و پيش‌بيني مي‌شود كه افزايش قيمت مسكن در چند سال آينده كمتر از رشد تورم باشد.

در پايان ذكر اين نكته ضروي است كه به نظر مي‌رسد كاهش قيمت مسكن در برخي از مناطق تهران به اين دليل است كه قدرت خريد كاهش يافته، معاملات كم شده و فروشندگان مي‌خواهند واحد مسكوني خود را به سرمايه ديگري تبديل كنند.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت مسكن در برخي از محله‌هاي غرب تهران» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/6/2 ساعت: ۱۰ توسط:amlakedelta :

گراني سيمان، كارگران ساختماني را بيكار كرد!

نايب رييس كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران ساختماني گفت: گراني سيمان بسياري از كارگران ساختماني را بيكار و پروژه‌ها را متوقف كرد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، هادي ساداتي در اين رابطه عنوان كرد: متاسفانه افزايش قيمت سيمان مدتي در روند فعاليت كارگران‌ ساختماني اختلال ايجاد كرد و باعث توقف پروژه ها شد.

وي با بيان اينكه در بالا رفتن قيمت مصالح ساختماني با ضعف نظارت نهادها و دستگاه‌هاي نظارتي روبه‌رو هستيم، گفت: سال گذشته قيمتي كه در مورد سيمان توافق كرده بودند ۳۳ هزار تومان بود، ولي امسال به پاكتي ۸۵ هزار تومان رسيد و دست آخر هم قيمت را به ۹۰ هزار تومان و حتي به ۱۵۰ هزار تومان رساندند و بازار را به هم ريختند.

 

ساداتي درباره تاثير قطعي برق بر فعاليت كارخانه‌هاي سيمان گفت: قطعي برق ربطي به اين مسأله ندارد، چطور ممكن است به يكباره همه كارخانه‌ها با هم در توليد سيمان دچار مشكل شوند آن‌ هم در شرايطي كه قطعي برق در ساعات خاصي اتفاق مي‌افتد.

وي ادامه داد: متاسفانه در جريان افزايش قيمت مصالح ساختماني به ويژه سيمان، هيچ كسي اعتراض نمي‌كند كه دليل بالا رفتن قيمت‌ها چيست و پيگيري نمي‌كنند كه چرا قيمت مصالح بي‌رويه بالا مي‌رود.

نايب رئيس كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران ساختماني، اظهار كرد: در حال حاضر شرايط هنوز مطلوب نيست و در توزيع سيمان مشكل داريم. مصالح و سيمان به دست ما نمي‌رسد كه كارگران ساختماني بتوانند مشغول كار باشند و پروژه‌هاي ساختماني از اين وضعيت متاثر هستند.

وي در پايان گفت: مصالحي مثل سيمان و فولاد و ميلگرد به گونه‌اي نيست كه از قبل بشود آنها را ذخيره كرد و بايد مرحله به مرحله تامين كرد؛ چرا كه پروژه‌هاي ساختماني اين امكان را ندارند كه يكجا خريد كنند از همين رو آن را مرحله‌اي تامين مي‌كنند.

مطالعه بيشتر: مطلب «عواقب ساخت و ساز غيرمجاز» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/6/2 ساعت: ۱۰ توسط:amlakedelta :

آرامش به بازار مسكن بازگشت!

پس از افزايش نسبي قيمت دلار، خودرو و مصالح ساختماني، تعداد فايل‌هاي زير قيمت در بازار مسكن تا حدودي كاهش يافته كه باعث مقاومت فروشندگان براي فروش شده است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» بازار مسكن تهران همچنان در ركود به سر مي برد اما بالا رفتن قيمت دلار و مصالح ساختماني، اشتياق فروشندگان براي فروش ملك كم شده است.

صاحبان ملك با توجه به نداشتن برداشت روشن از آينده بازار مسكن در فروش ملك خود دچار ترديد شده‌اند. از سوي ديگر نيز خريدار زيادي وجود ندارد.

به نقل از يكي از مشاوران املاك منطقه غرب تهران به ايسنا: با توجه به اينكه دولت جديد هنوز به طور كامل پا نگرفته است اما عرضه كنندگان ملك چشم انتظار آينده و سروسامان دادن بازار بلاتكيلف مسكن هستند.

بيشتر فايل‌هاي موجود در املاك، آپارتمان‌هاي قديمي هستند و مدت هاست خريداري نداشته است كه البته عدم توان خريدار در اين قضيه بي‌تاثير نبوده است.

وي در ادامه افزود: حدود پنج ماه است كه هيچ نوع رشد قيمت در بازار مسكن تهران نداشته‌ايم. بنابراين حتي در صورت تحرك نسبي هم نمي‌توان انتظار رشد سنگين قيمت‌ها را داشت.

پيشي گرفتن تورم مصالح ساختماني از تورم بازار مسكن در بهار امسال تاثير منفي بر روي روند ساخت و ساز داشته است.

معمولا مهمترين عوامل در سوق‌دهي به قيمت‌ها در بازار مسكن، تكميل دوره ركود، تاثير تورم بازارهاي موازي و تحرك ناشي از ظرفيت دروني اين بازار است كه هم‌اكنون در بازار مسكن قابل مشاهده نيست.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «بازگشت بدبيني به فضاي بازار مسكن» را از مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/6/2 ساعت: ۱۰ توسط:amlakedelta :

چرا منازل مسكوني را بيمه كنيم؟

خريد بيمه منازل مسكوني و بيمه لوازم درون آن براي صاحبان ملك يك راه امن براي جبران خسارات مختلفي است كه دامن‌گير خانه‌ها خواهد شد.

آپارتمان يا منزل مسكوني مكاني امن براي اعضاي خانواده، وسايل و لوازم آن است كه وقوع هر اتفاق مي‌تواند مشكلات عديده‌اي را براي ما در پي داشته باشد. «مجله ملكي دلتا» امروز شما را با بيمه منازل مسكوني آشنا خواهد كرد.

با توجه به افزايش قيمت خريد آپارتمان و لوازم آن، به هنگام وقوع خسارت جبران مالي براي ما بسيار سخت خواهد بود؛ بنابراين خريد بيمه منازل مسكوني و بهره بردن از مزاياي آن يك راه حل منطقي است.

با بيمه منازل مسكوني مي‌توان هزينه‌هاي بازسازي، ترميم و .. وارده به ساختمان را جبران كرد.

 

انواع بيمه منازل مسكوني
هر كدام از بيمه‌نامه‌ها داراي شرايط و پوشش‌هاي مختلفي هستند كه بسته به شرايط آپارتمان يا منزل مسكوني مالك آن را تهيه مي‌كند. انواع بيمه منازل مسكوني شامل:

بيمه آتش سوزي

يكي از مهم‌ترين بيمه‌نامه‌هايي كه براي هر منزل واجب است، بيمه آتش سوزي بوده كه اين بيمه نامه خدمات گسترده‌اي را براي مالكان در برابر حوادث طبيعي ارائه مي‌دهد.

بيمه سيل

براي خانه‌هايي كه در كنار دريا يا رودخانه ساخته شده‌اند، بيمه سيل از اهميت بالايي برخودار است. در نظر داشته باشيد كه بيمه سيل در حقيقت يكي از پوشش‌هاي تكميلي بيمه آتش سوزي است.

بيمه زلزله

زلزله خيز بودن ايران وجود بيمه زلزله را الزامي مي‌كند. اين نوع بيمه نيز يكي ديگر از پوشش‌هاي تكميلي بيمه آتش سوزي است كه ساختمان و لوازم درون آن را در برابر بسياري از خسارات ايمن مي‌كند.

بيمه سرقت

بيمه سرقت براي جبران خسارات ناشي از سرقت با شكست حرز تا حد زيادي استفاده مي‌شود. شكست با حرز عموما بايد ويژگي‌هاي زير را تحت پوشش خود قرار دهد:

در شرايطي كه سارق براي ورود به منزل اقدام به شكستن درب، قفل، شيشه و … نمايد.
اگر سارق براي باز نمودن درب‌هاي ساختمان از كليدهاي تقلبي استفاده كند.
اگر ورود سارق به منزل با تهديد نمودن افراد حاضر در محل رخ دهد.
پيشنهاد مطالعه: مطلب «كدام طبقه آپارتمان براي سكونت بهتر است؟» را از مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/6/2 ساعت: ۱۰ توسط:amlakedelta :

تفاوت سند اوقافي و ملكي

املاك اوقافي همانند ساير املاك، مي‌توانند مورد خريد و فروش يا حتي رهن و اجاره قرار گيرند اما قيمت پايين آن تصورات غلطي را در ذهن مردم ساخته است.

تفاوت مالكيت در ملك وقفي و ملكي باعث تفاوت قيمت اين دو نوع ملك شده است اما از جهات حقوقي نيز نكاتي وجود دارد كه «مجله ملكي دلتا» به آن مي‌پردازد.

املاك اوقافي، املاكي هستند كه مالك آن را وقف نموده و اداره اوقاف در ازاي اقساط 99 ساله، آن را به افراد ديگري اجاره مي‌دهد.

مبلغ اقساط برخلاف تصور زياد نبوده و درآمد حاصله صرف امور خيريه خواهد بود. در نظر داشته باشيد كه اين نوع اجاره، اجاره به شرط تمليك نيست.

قيمت پايين املاك اوقافي نسبت به املاك ملكي باورهاي غلطي را در ذهن خريداران ايجاد كرده است. در حالي كه اگر فردي يك زمين اوقافي را خريداري نمايد، مي‌تواند وام ساخت و ساز بر روي زمين را دريافت كند.

 

تفاوت ميان سند اوقافي و سند ملكي
براي انتقال مالكيت ملك اوقافي علاوه بر ثبت در دفتر اسناد رسمي، استعلام از اداره ثبت اسناد و املاك، استعلام از سازمان اوقاف و امور خيريه نيز نياز است.
به هنگام خريد املاك اوقافي، مالك بايستي ماليات و ديگر عوارض را طبق تعرفه قانوني به مراجع ذي‌صلاح را پرداخت كند.
مالك سند اوقافي داراي اختيارات كامل نيست و مي‌بايست هر ماه به مدت 99 سال اقساط به اداره اوقاف پرداخت نمايد.
اسناد ملكي به صورت شش دانگ تنظيم شده و در قالب يك جلد يا بيشتر صادر خواهد شد.
اسناد ملكي داراي شماره قطعه منحصربفرد است.
در اسناد ملكي مشخصات كامل صاحبخانه در آن ذكر خواهد شد. اين امر نيز از جمله تفاوت سند اوقافي و ملكي است.
در اسناد ملكي علاوه بر درج مشخصات كامل ملك، چهار جهت جغرافيايي نيز ذكر خواهد شد.
ارزش ملك شخصي حدودا 20 درصد بيشتر از ملك با سند اوقاف است.
اسناد ملكي در اداره ثبت اسناد و املاك صادر مي‌شود اما سند وقفي مي‌تواند به صورت دستنويس هم نوشته شود.
پيشنهاد مطالعه: «اقدامات حقوقي مهم پس از فروش ملك» را از مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/6/2 ساعت: ۱۰ توسط:amlakedelta :